fredag 17 december 2010

Tre bollar i luften

Vi har flyttat till nytt kontor. På Tredje Långgatan 10 i Göteborg. Kom gärna förbi och hälsa på. Än så länge har vi bara pulverkaffe att bjuda på, men snajsigare kaffevarianter är på gång - om du tillhör dem som tycker att pulverkaffe känns förlegat (själv tycker jag att det är helt ok).

Nytt kontor brukar innebära nya omgivningar. Fast inte i det här fallet, för i de här kvarteren känner jag mig hemma, här har jag bott. Därför var det heller inte svårt att hitta en bra lunchpromenadssträcka. Och den har jag gått nu. I kylan. Jag fick aldrig riktigt upp värmen. Trots ett intressant telefonsamtal och framtidstankar. Vad jag tänkte på var "tre bollar i luften". Jag tjuvlyssnade på några härom dagen och hörde att de sa att man kan aldrig ha fler än tre bollar i luften om man ska lyckas. Jag tror att de tänkte ur ett jobb/verksamhetsperspektiv, det var åtminstone så jag tänkte på det under min promenad. Inte fler än tre bollar i luften. Linda och jag behöver alltså bestämma vilka tre bollar det ska vara nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar