måndag 27 december 2010

Jag gillar pulverkaffe


Jag har alltid tänkt att jag är en person som ogillar rutiner och struktur, att jag istället vill ta dagen som den kommer, att jag gillar när ingen dag är den andra lik. Men nej, det stämmer inte alls, jag måste erkänna att min självinsikt är usel.

För ett par veckor sedan flyttade vi till ett nytt kontor, och snabbt har jag skapat rutiner för det nya. Alltifrån vad jag ägnar mig åt på bussen in till stan då jag läser de där böckerna som jag inbillar mig ska göra mig bättre på mitt jobb, till hur jag beter mig när jag kommer till kontoret, jag börjar med att sätta på datorn och låter den gå igång samtidigt som jag sätter på vatten till mitt pulverkaffe. Bara det att jag börjat dricka pulverkaffe, som om det vore den mest självklara sak i världen. Gott är det dessutom. Även det är en ny vana. Att gilla pulverkaffe. Bara sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar