söndag 9 januari 2011

Nytt år och nya möjligheter


Ja, jag vet. Det är slitna ord, för att inte säga en klyscha, men ändå, visst känns det lite så när ett nytt år tar vid. Som om det mesta är möjligt, som att chansen finns? Så tycker i alla fall jag, och även om jag med åren lärt mig att vara något sånär realistisk med mina nyårslöften, så kan jag ändå inte låta bli att ta i lite grand. Lägga ribban lite högre än jag vet att jag borde. För jag vet också att jag med mina nyårslöften, som väl ibland handlar om att ta mig till stjärnorna, faktiskt brukar bidra till att jag åtminstone hamnar i trädkronorna och det är inte så illa.

I år är antalet nyårslöften fem. Eller ja, det var de från början, jag fyller på successivt. Några av dem har med jobbet att göra och ett av dem handlar om att bli bättre på att fira framgångar. Det borde väl inte vara så svårt att hålla det löftet? Jag gillar ju både framgångar och att fira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar